Beste leden,
Met enkel nog de play-off wedstrijden te gaan, maken wij ons achter de schermen al klaar voor het aankomende dartseizoen.
In dit bericht vinden jullie informatie over de inschrijving, contributie en het bekertoernooi.
Inschrijving nieuwe seizoen;
Inschrijven voor het nieuwe seizoen start vanaf aankomende maandag, 1 juni.
Teams hebben vanaf dan de hele maand juni om zich in te schrijven voor het nieuwe seizoen.
Op 1 juli zal de inschrijving sluiten en gaat de competitiecommissie aan de slag met de divisie-indelingen.
Alle captains zullen via Teambeheer een bericht krijgen met de inschrijflink. Deze link wordt ook gedeeld via een bericht op onze site.
Houd in de gaten dat het belangrijk is om na betaling terug te gaan naar de teambeheer app om de inschrijving af te ronden!
Wij willen jullie er op attenderen dat verzoeken met betrekking tot hogere en lagere divisies middels het opmerkingenveld tijdens de inschrijving gedeeld kunnen worden.
Verzoeken met betrekking tot het contra spelen van teams bij een locatie ontvangen wij graag van de locaties via een mail naar de competitiecommissie (competitieleiding@dartsbondalmere.nl).
Contributie seizoen 2026/27
Op de ALV van 19 mei is bekendgemaakt dat wij de contributie zullen verhogen.
Dit heeft als reden dat alle kosten, ook die van Teambeheer en de NDB, hoger worden en dit noodzakelijk is om dit jaar financieel positief af te sluiten.
In samenwerking met de aanwezige leden is er gekozen om de contributie met €5 te verhogen, naar een bedrag van €40 per lid, met de belofte dat dit bedrag minstens 2 jaar vast staat.
Bekertoernooi 2026/27
Ook de opzet voor het bekertoernooi staat vast.
Tijdens de inschrijving kan elk team aangeven of zij mee willen doen aan het bekertoernooi.
Vanaf dit seizoen willen we deze opzet met jullie delen zodat teams voorafgaand aan het seizoen weten waar ze ja of nee tegen zeggen.
De verdeling en opzet blijft nagenoeg gelijk aan vorig seizoen.
Er zal een toernooi zijn voor de Ere/Eerste/Tweede divisies, en een voor de Derde/Vierde/Vijfde divisies.
De verandering ten opzichte van vorig seizoen is dat we na de poule fase opsplitsen in een winnaars en verliezersronde.
De nrs 1 en 2 van de poules zullen naar de winnaarsronde gaan, de nrs 3 en 4 naar de verliezersronde.
Wij hopen jullie volgend seizoen allemaal weer te kunnen verwelkomen tijdens het DBA seizoen 2026/27
Met vriendelijke groet,
Het bestuur